укр / eng / pol

 


Прем’єра вистави «Води Мерліна» в рамках мистецького проекту Альтернативний театр «Розумного Арлекіна» Алена-Рене Лесажа – проекція в майбутнє.
Блазнівський міракль
Спільно з Київським театром-студією МІСТ.
Переклад із французької Неди Нежданої

Чи зможуть Меззетін і Арлекін знайти порятунок від страждань у водах магічних фонтанів? Адже один із них запалює почуття любові, а другий - ненависті… Чи порятують дивовижні води мешканців Парижа, які потерпають від пристрастей і байдужості? Всевладний чаклун Мерлін робить людям подарунок, але за ним чатує небезпека… Куди веде героїв гра бажань і почуттів? Чи до свободи, чи нової пастки? Маски ярмаркового театру не дозволять глядачам бути надто серйозними. Але посмішка буде філософською, а філософія - кумедною…

Режисура та сценічне рішення - Олександр Мірошниченко
Пластичне рішення - Юлія Гасиліна
Сценограф – Віра Крутиліна
Актори - Оксана Боса, Анастасія Губанова, Дмитро Левенко, Денис Щербак.

Ален Рене Лесаж
Французький автор Ален Рене Лесаж – прозаїк, драматург, перекладач, театральний діяч - це світова знаменитість, яку заново відкриваємо для України через 300 років. Чому? Тому що бароко було під негласною забороною? Чи тому, що перекладач його текстів В.Вражливий - один із «розстріляного Відродження»? Чи тому що сам автор – сатиричний зухвалий, парадоксальний, аж ніяк не вписувався в «правильні» класичні концепції?
Доля Алена Рене Лесажа могла б стати сюжетом для п’єси… Його фантастично-містичний роман «Кульгавий біс» користувався шаленим успіхом – були приклади того, як у типографію вривався натовп і «брав штурмом» ще не зброшуровані книги, зчинялися бійки та дуелі за останній примірник у книгарнях. Історія прем’єри п’єси «Тюркаре» була ще більш приголомшливою. Цей текст був такою жорсткою сатирою на тогочасну «корупцію», що переляканий «бомонд» запропонував драматургу величезний хабар, аби прем’єра в театрі Комеді Франсез не відбулася. А після його відмови спробували найняти «кілера», щоб завадити автору оприлюднити твір, - на щастя, невдало, бо втрутився король... Проте після успішної постановки Лесаж віддає перевагу незалежному «Театр де ля Фуар», вільному і зухвалому. Він використовує маски народного театру, але з інтелектуальним змістом і архетипними міфами. Містика і містифікація поєднуються з іронією і грою, а поезія і музика - з буфонадою. «Театр де ля Фуар» існує у постійному протистоянні з владою, аж до арештів і погромів жандармами. Але репресії дають поштовх новим експериментам і пошукам інших мистецьких форм. Альтернативний театр Алена Рене Лесажа став проекцією в майбутнє…


2     3     4     5