укр / eng / pol

 


Центр Леся Курбаса, Центр "Слово і Голос" і Валерій Більченко (Німеччина) розпочинаємо великий креативний проєкт з актуальних проблем сучасного театру.
Театру, який шукає нові художні реальності, нову мову, нову лексику у захмарно мінливому сучасному світі, де миттєвість може втілити тебе радикально іншим, досі собі "незнайомим", може обезсмертити твої акторські відкриття, твоє кохання, енергії твоєї нової держави, де ти - її будівник... Ми – свідки руху квантових реалій, енергій могутніх і драматичних, що тотально і послідовно розбудовують-втілюють наше новітнє життя... І театр – одна з його моделей.
Розпочинаємо з Курсу лекцій Валерія Більченка – одного з найкреативніших художників сцени.

Неллі Корнієнко

ВАЛЕРІЙ БІЛЬЧЕНКО

«Вистави п. Більченко гастролювали на европейських фестивалях, де заслужили похвалу і коментарі критиків в Україні та за кордоном.
Я познайомилась з п. Більченко, коли він приїхав у Єльську школу драми, як запрошений майстер. Він читав лекції в різних класах, зокрема і в моєму.
САД Більченка – приголомшливе прочитання Чехова.»

Ліз Даймонд,
професор режисури і завідувач режисерської програми
Yale School of Drama (Єльський університет),
штатний режисер Yale Repertory Theatre

«Вишневий сад" Більченка – це шедевр!»

Томас Остермаєр,
художній керівник театру Schaubühne,
Берлін

«Він людина, яка реагує на людей. І в нього особливий дар бачити і відчувати життя. Відчувати, пізнавати і просувати його понад усе.»

Стіпе Ерцег,
студент В. Більченко,
актор

«Валерій чудовий педагог по режисурі! Рекомендую!»

Клім Шипєнко,
кінорежисер, сценарист,
продюсер, актор

«Вже його дебютні роботи свідчили про появу в українському театрі чудово оснащеного багатим постановним інструментарієм режисера. До рекордних здобутків українського театру кінця ХХ століття належать його витончені за формою, методологічно зухвалі, глибокі за змістом та цивільні темпераментом роботи – “Археологія” та “І сказав Б...”, чехівський “Вишневий сад” та ін.»
«“В очікуванні Годо” Беккета Валерій Більченко демонструє гросмейстерський клас режисури, настояний на унікальній авторській методології. Працюючи в Німеччині, Валерій Більченко добився найбільшого успіху в області театральної педагогіки, власне підтвердивши складену на батьківщині репутацію справжнього вчителя.»

Сергій Васильєв,
театрознавець, театральний критик,
Президент Українського відділу Міжнародної асоціації театральних критиків International Association of Theatre Critics: AICT-IATC

«Більченко - майстер своєї справи! Талановитий і справжній. Впевнений, що з його учнів вийдуть прекрасні режисери!»

Пьотр Буслов,
кінорежисер, сценарист, продюсер, актор

«Валерій Більченко приклад того, що справжній талант є невичерпний і назавжди!!!»

Роман Балаян,
кінорежисер, сценарист, продюсер

Я хочу передати вам все, що я знаю про театр і режисуру. Передати все те, що я знаю, в обмежених часових рамках чотирьох місяців онлайн курсу неможливо. Театр величезний, і режисура театру - це великий масив знань. Але я постараюся вмістити в ці чотири місяці нашого спілкування все найголовніше, що потрібно знати сучасному режисеру. Те головне, що потрібно знати режисеру в своїй професії, і те, з чим він може починати професійний шлях в театрі.

Валерій Більченко

ПРО КУРС

Сучасний театр складається з “драматичного” і “постдраматичного”. Обидва театри існують одночасно, і використовують драму як літературну основу для створення сценічних подій.

Це дві різні моделі театру з різним предметом театру, різним наповненням, різною природою, різними витоками і логікою руху театральних подій. Це два різних наповнення режисури. Дві різні режисерські методології.
В кожній моделі свої сильні сторони, які режисеру є сенс використовувати, збагачувати свої можливості.
Змістом онлайн курсу є практичні режисерські методології драматичного та постдраматичного театру.

Обидва метода (в драматичному і постдраматичному театрі) побудови вистави розглядаються виключно через призму практичної режисури як професії, тобто набору понять, знань, інструментів, правил та вмінь в одній та в іншій моделі режисерської побудови вистави.
Курс не має на меті передати естетичний код педагога учням, а орієнтується виключно на інструмент і метод, залишаючи естетичні погляди учня йому самому.

Варто мати на увазі, що режисерська професія в основному складається з самостійної роботи режисера між репетиціями, тому навчання передбачає також великий об’єм самостійної роботи між заняттями.

Так як режисерське навчання передбачає і потребує індивідуальної уваги і виділеного окремого часу із загального для кожного студента, кількість учасників, на жаль, обмежена.

Тривалість курсу 4 місяці. Заняття 2 рази на тиждень. Тривалість заняття 3-3,5 години. Конкретні дні тижня визначаються на зібранні учасників курсу, як найбільш зручний час для всіх.

По завершенню курсу учасник отримає диплом Театрального Центру Слово і Голос, і відеотеку з найбільш знаковими сучасними закордонними виставами, для необхідного режисеру уявлення про рух, вектор і головні напрямки в сучасному світовому театрі.

Крім основного плану, в курс будуть додані додаткові обзорні лекції/майстер-класи запрошених професійних спеціалістів практиків в таких сферах:

• цифрова графіка
• режисура кіно
• драматургія тексту
• акторська майстерність

Час - лютий-травень 2022

Програма

• Театр як феномен. Його природа, структура.
• Драматичний/постдраматичний театр. Їхня природа, структура, відмінності, особливості.
• Режисерський аналіз п’єси А.П. Чехова "Чайка" як основи вистави в драматичному театрі.
• Режисерський аналіз п’єси А.П. Чехова "Чайка" як основи вистави в постдраматичному театрі.
• Сценічне вирішення вистави. Образ. Композиція. Сценографія вистави. Робота з актором.
• Надціннісні елементи драматичної і постдраматичної вистави, необхідні для його повного функціонування.
• Базові знання про розум і мозок, про нейрофізіологічні і психологічні якості і принцип роботи розуму/мозку, як головного робочого інструменту режисера і актора, який визначає процес і результат створення вистави.

Література, яка потрібна для роботи:

1. А.П. Чехов "Чайка"
2. Марія Кнебель "Поезія педагогіки. Про дієвий аналіз п'єси та ролі"
3. М.М. Буткевич "До ігрового театру