укр / ENG / pol

Дослідницький проект
“Формула Аристотеля”



Автори: Є.Сiлаєв,Т.Славинская,I.Павлюк,I.Левченко,
А.Никишин, П.Степанюк
Дата подачі:
Термін реалізації проекту:

Проект ініційований режисером Є.Сiлаєвим та артистами театрів Вінниці, Львова і Києва (Таісія Славинска, режисер Вінницкого музично-драматичного театру, I.Павлюк, актриса Львiвскої філармонії, I.Левченко, актриса Малого драматичного театру м.Київ, артисти П.Степанюк, А.Нікішин , випускники НУКтаМ).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ініціатори спробують разом із глядачами створити можливу модель майбутнього театру, що спирається на імпровізації, засновані на особистих спостереженнях дійсності, життєвому досвіді та майстерності актора. Значну роль відіграють пластика та малюнки, які артисти створюватимуть на очах у глядачів, і в яких імпульси, пульсації та ритми беруть свій початок з відомих їм вправ та домашніх заготовок.
Авторам відомі місце та тема. В заготовках можливе використання прози, поезії, музики. Тематика та розвиток подій обговорюється та вирішується в підготовчому періоді.
Задум передбачає, що імпровізації можуть тривати 2-3 години, але в будь-якому випадку, в двох відділеннях. В першому основні мотиви диктують пейзажі та чуттєве сприйняття дійсності з минулого, в другому – портрети рідних, спогади та дійсність, які об’єднані спільною темою «Мати», «Сестра», «Брат», рідні.

Постановка проблеми
Пошук художньої достовірності
Заучені тексти відомих п’єс часто залишають глядача байдужим.
Телевізійні реаліті-шою, театральні бої політиків, нескінченні спортивні баталії віддаляють і переманюють глядачів з театру.
Подібна проба – спроба наблизитися до джазових прийомів, але в театрі.
Спираючись на вислів Аристотеля, що лише мистецтво здатне пояснити нез’ясовні проблеми, яких є нескінченна кількість в людських взаємовідносинах. Оцінюючи ці слова можна сказати, що ми дуже часто зіштовхуємося з таким мистецтвом, яке нічого не робить зрозумілішим. Майже забуто катарсис і дуже рідко можна почути нестримний та безмежний сміх. Цей проект - невеличкий крок до моделі театру і спроба повернутися до театральних джерел.
Аспект проблеми
Від задуму до образів за допомогою зачинів та вправ, і реалізація на очах та разом з глядачами з метою пошуку художньої достовірності, що має за основу життєвий досвід та документальність.

Мета і завдання проекту
Мета проекту:
1. Пошук нової театральної моделі.
2. Створення театральної вистави, основа якої може змінюватися залежно від проблем і завдань, які ставить перед собою глядач, керуючись життєвим досвідом і особистих спостережень.

Завдання проекту:
1. Зберегти відомі авторам доробки в галузі режисури та акторської майстерності.
2. Шляхом досліджень з’ясувати свій сьогоднішній стан та перспективи розвитку.

План реалізації проекту
Етапи реалізації:
1. Основи закладені в період спільного навчання в Університеті культури та мистецтв. Добре знаючи один одного, учасники проекту закладають основу для реалізації задуму. Минуло більше десяти років. Кожен йшов своїм шляхом і екпериментували, працювали над розвитком, доповнювали, розчаровувалися та завжди шукали. Прийшов час чергової перевірки, затвердження і реалізації задуму, сподіваюся, і синтезу добре знаючих один одного художників. На першому етапі учасники обговорюють тематику і напрям задуму.
Пошук і підбір матеріалу та його обговорення, а також інструментарій та вибір ухвалюються в період з 01.01.2010 до кінця березня.
До цього моменту буде визначено хід та розвиток подій, сформовано темпо-ритмічний малюнок, атмосферні кроки і тональність, мозайку і калейдоскоп подій.
2. Думаю, що в другій половині квітня 2010 року буде змога провести 3 репетиції для зібрання подій в один ряд і дві технічні репетиції. Досі робота зі світлом та звуком не визначена, та хотілося б уникнути складних постановчих моментів і використовувати прямі прийоми, які б були близькими до достовірності та докукментальності. Те саме стосується і роботі з предметами.
Водночас я нічого не виключаю. Всі матеріали і техніка повинні працювати на підтримку образу, пошук форм, метафор і парабол. Але повинен визнати, що віддаю перевагу метафорам з життя.
3. Випуск вистави. Я знаю, що в залі буде багато друзів, але сподіваюсь, що буде й неспокушений глядач, завдяки рекламі, яку вдасться створити за використання особистих зв’язків в пресі та на радіо. Реакція глядачів під час вистави та живее опитування опісля повинні визначити собівартість того, що ми створимо. І це буде зроблено живим прийомом як закінчення вистави та її продовження.
Сподіваюсь також, що буде змога зняти на відеоплівку головні сцени. Вони можуть послужити основою фільму.
Вважаю, що реакція глядачів у відповідь також може дати поштовх для продовження діалогу і можливої дозйомки монологів і діалогів як окремо, так і з усіма глядачами.
4. Результати. Спільний аналіз із спеціалістами з центру Л.Курбаса визначить результат і майбутнє проекту.
Учасники вистави мають можливість оцінити свій поточний стан і визначити майбутнє.
Зазнятий матеріал повинен стати основою для телепроекту і кінофільму.



Ресурси та терміни

 


ЗавданняНеобхідні ресурсиТермін (календ. днів/ год.)
Розробка проекту та підготовка документаціїСкайп. Телефони.01.01.2010-01.03.2010
Розробка постановки.Репетиції. Скайп. Форум.
Інтернет- конференція.
01.03.2010-15.04.2010
Репетиції Театральна лабораторія; Відеокамера, штатив;
Заробітна платня учасникам проекту.
20.04.2010.- 28.04.2010
Презентація проектуТеатральна лабораторія;
Офісне приміщення;
Офісний комп'ютер;
Друкарське обладнання;
Освітлювальна техніка (Додаток 1);
Відеокамера, штатив;
Заробітна платня учасникам проекту.
29.04.2010.
Аналіз результатівОфісне приміщення;
Офісний комп'ютер;
Відео-монтажний комп'ютер;
Відеокамера;
Заробітна платня учасникам проекту.

Термін підготовки проекту:
Термін реалізації проекту: