укр / ENG / pol

ШЕВЧЕНКО НАТАЛІЯ АНДРІЇВНА
науковий співробітник

Закінчила Київський національний лінгвістичний університет і Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого (дисертація на тему «Пошуковий театр в Україні межі ХХ – ХХІ століть: антропологічний аспект», поки не захищена).

Сфера зацікавлень: пошуковий театр, сучасні технології акторського мистецтва, містерія/ритуал, голос, антропологічний аспект творчості і театрального мистецтва.

Працювала на Міжнародному театральному фестивалі-лабораторії «Мистецьке Березілля», в ЦСМ «ДАХ», викладала курс «Традиційний театр Сходу» в КНУТМ ім. І. К. Карпенка-Карого, грала у виставах Вірляни Ткач, Сергія Проскурні, Владислава Троїцького.

Автор багатьох театрально-критичних статей та наукових публікацій, а також роману «Протоколи рибного дня» під псевдо Лія Шева («Кальварія», 2005).

«Ти дотикаєш життя, а все виявляється декорацією давно зіграної вистави, ти ж чомусь блукаєш серед реквізиту і не збагнеш, чому ти тут?Хто ти? Драматург, що не знайшов свого режисера, режисер, якого покинули актори, актори, яких облаяв критик, чи критик, якому нема що аналізувати, крім порожнечі, а може – персонаж, який живе за всіх… окрім себе, тому й ніколи не помирає, помираючи безліч разів… А може, ти – глядач, що вискочив від надмірної емпатії до розіграного акторами життя на хиткий човен сцени і вихлюпнув усіх за борт… І що тепер тобі робити, глядачу? Сам на сцені?» (з книги «Протоколи рибного дня»).

Вибрані публікації:

1. Духовная реальность и театральная иллюзия. Традиция и понятие новой мистериальности в театральном искусстве // Искусство как способ познания. Матер. международ. общ.-науч. конф. 1998. – М.: МЦР, 1999. – С. 232-243;

2. Акторська творчість як теургічний акт у пошуковому театрі ХХ століття // Український театр ХХ століття / Редкол.: Н. Корнієнко та інш. – К.: ЛДЛ, 2003. – С. 465-502;

3. Психофізичний акторський тренінг як енергетичний процес // Художня культура. Актуальні проблеми: Наук. вісник / Ін-т проблем суч. мис-ва Акад. мис-в України; держ. центр театр. мис-ва ім. Леся Курбаса; редкол.: В. Сидоренко, Н. Корнієнко, І. Безгін та інш. – К.: Видавничий дім А+С, 2005. – Вип.2. – С. 193-201.

4. Актор ігрового театру Анатолія Васильєва // Курбасівські читання: Наук. вісн. / Держ. центр театр. мистец. ім. Леся Курбаса; Редкол.: Н. Корнієнко (голова) та ін. – К.: [ДЦТМ ім. Леся Курбаса], 2006. - №1: [Театр: континуум, коди, парадокси інтерпретації] / Ред.-упоряд. Т. Бойко. – С.86-102.

5. Апологія запитування // Тексти для театру / KLIM; авт. Передм. Н. Шевченко; упоряд. В. Собіянський; Нац. Центр театр. мистец. ім. Леся Курбаса. – К., 2009. – С. 3-7.

6. Игра с неИзвестным Исходом (Борис Юхананов. «Проект «ЛабораТОРИЯ «Голем») // Курбасівські читання: наук. вісн. / Нац. центр театр. мистец. ім. Леся Курбаса; редкол. Н. Корнієнко (голова) [та ін.]; випуск. ред. Г. Веселовська; ред.-упоряд. В. Собіянський. – К., 2010. – №5: Театральна режисура ХХІ ст..: метаморфози професії. – С. 146-161.

e-mail: research@kurbas.org.ua