Закінчила Київський національний лінгвістичний університет і
Київський національний університет театру, кіно і телебачення
імені І. К. Карпенка-Карого (дисертація на тему «Пошуковий театр
в Україні межі ХХ – ХХІ століть: антропологічний аспект», поки
не захищена).
Сфера зацікавлень: пошуковий театр, сучасні технології акторського
мистецтва, містерія/ритуал, голос, антропологічний аспект творчості
і театрального мистецтва.
Працювала на Міжнародному театральному фестивалі-лабораторії «Мистецьке
Березілля», в ЦСМ «ДАХ», викладала курс «Традиційний театр Сходу»
в КНУТМ ім. І. К. Карпенка-Карого, грала у виставах Вірляни Ткач,
Сергія Проскурні, Владислава Троїцького.
Автор багатьох театрально-критичних статей та наукових публікацій,
а також роману «Протоколи рибного дня» під псевдо Лія Шева («Кальварія»,
2005).
«Ти дотикаєш життя, а все виявляється декорацією давно зіграної
вистави, ти ж чомусь блукаєш серед реквізиту і не збагнеш, чому
ти тут?Хто ти? Драматург, що не знайшов свого режисера, режисер,
якого покинули актори, актори, яких облаяв критик, чи критик,
якому нема що аналізувати, крім порожнечі, а може – персонаж,
який живе за всіх… окрім себе, тому й ніколи не помирає, помираючи
безліч разів… А може, ти – глядач, що вискочив від надмірної емпатії
до розіграного акторами життя на хиткий човен сцени і вихлюпнув
усіх за борт… І що тепер тобі робити, глядачу? Сам на сцені?»
(з книги «Протоколи рибного дня»).
Вибрані публікації:
1. Духовная реальность и театральная иллюзия. Традиция и понятие
новой мистериальности в театральном искусстве // Искусство как
способ познания. Матер. международ. общ.-науч. конф. 1998. – М.:
МЦР, 1999. – С. 232-243;
2. Акторська творчість як теургічний акт у пошуковому театрі ХХ
століття // Український театр ХХ століття / Редкол.: Н. Корнієнко
та інш. – К.: ЛДЛ, 2003. – С. 465-502;
3. Психофізичний акторський тренінг як енергетичний процес //
Художня культура. Актуальні проблеми: Наук. вісник / Ін-т проблем
суч. мис-ва Акад. мис-в України; держ. центр театр. мис-ва ім.
Леся Курбаса; редкол.: В. Сидоренко, Н. Корнієнко, І. Безгін та
інш. – К.: Видавничий дім А+С, 2005. – Вип.2. – С. 193-201.
4. Актор ігрового театру Анатолія Васильєва // Курбасівські читання:
Наук. вісн. / Держ. центр театр. мистец. ім. Леся Курбаса; Редкол.:
Н. Корнієнко (голова) та ін. – К.: [ДЦТМ ім. Леся Курбаса], 2006.
- №1: [Театр: континуум, коди, парадокси інтерпретації] / Ред.-упоряд.
Т. Бойко. – С.86-102.
5. Апологія запитування // Тексти для театру / KLIM; авт. Передм.
Н. Шевченко; упоряд. В. Собіянський; Нац. Центр театр. мистец.
ім. Леся Курбаса. – К., 2009. – С. 3-7.
6. Игра с неИзвестным Исходом (Борис Юхананов. «Проект «ЛабораТОРИЯ
«Голем») // Курбасівські читання: наук. вісн. / Нац. центр театр.
мистец. ім. Леся Курбаса; редкол. Н. Корнієнко (голова) [та ін.];
випуск. ред. Г. Веселовська; ред.-упоряд. В. Собіянський. – К.,
2010. – №5: Театральна режисура ХХІ ст..: метаморфози професії.
– С. 146-161.
e-mail: research@kurbas.org.ua