Мистецтво багатобарвне і розмаїте. Ми зазираємо
через нього в себе. І відкриваємо себе світу. Тому не важливо,
чим ти займаєшся: музикою чи поезією, живописом чи танцями. Важливо
бути в діалозі. Слухати й чути, відтворювати й розуміти.
Мистецтвознавство - спосіб розуміти й сприймати через посередництво
художника. Від концепції митця йти до своєї. І в цьому сенсі,
що б мистецтвознавці робили без художників, а художники без мистецтвознавців?
Але є ще одна функція у мистецтвознавців - збереження чи відновлення
пам'яті і систематизація. Донести авторську думку крізь нашарування
часу, зберегти її первні - ця робота подібна до роботи реставратора.
Вона на часі (час збирати каміння). Адже наша культура проходить
своєрідний період вимушеної реабілітації.
Театр завжди був зоною експерименту і свободи. На його теренах
зустрічалися всі мистецтва, вільні думки. І від часу свого створення
український театр мав функцію націотворчу і культуротворчу, був
оберегом національної культури. В надрах театру визрівали зерна
інших мистецтв. Так, експериментальний театр Леся Курбаса, експресіоністичний,
політичний, філософський і, в певному сенсі, "кінематографічний",
був предтечею Довженківської музи. Олександр Довженко - одна з
моїх улюблених постатей в літературі й кіно. Але Довженко, ймовірно,
лише вершина айсберга, так мало вивченого й знаного нами. Поруч
із ним стояли постаті яскраві і могутні. Частина з них не доспівали
своєї пісні, а частина опинилася за океаном. Всі вони були дітьми
одного материка, материзни, живленими одними коренями і джерелами.
Багатства цих джерел нам ще належить відкривати.
Мистецтвознавець. 1982 року закінчила Київський державний художній
інститут, 1995 року - Київський Державний інститут театрального
мистецтва ім. І. Карпенка-Карого. Працювала у Державному музеї
українського народного декоративного мистецтва, Державному музеї
театрального, музичного та кіномистецтва України, Національному
педагогічному університеті ім. М. Драгоманова, Українському інституті
культурних досліджень, співпрацювала з масс-медіа. Сфера зацікавлень:
кіно, театр, образотворче мистецтво, філологія.
Співробітник культурологічного відділу Центру Леся Курбаса. Готує
до виходу у світ CD-версію проекту колективної монографії "Український
театр. ХХ сторіччя". Мріє, щоб віртуальний простір комп'ютерних
технологій став простором спільних надбань митців, науковців,
культурологів, а також - і місцем зустрічі нових друзів і однодумців.