укр / ENG / pol

НАТАЛІЯ ТЕРЕЩЕНКО

Мистецтво багатобарвне і розмаїте. Ми зазираємо через нього в себе. І відкриваємо себе світу. Тому не важливо, чим ти займаєшся: музикою чи поезією, живописом чи танцями. Важливо бути в діалозі. Слухати й чути, відтворювати й розуміти.
Мистецтвознавство - спосіб розуміти й сприймати через посередництво художника. Від концепції митця йти до своєї. І в цьому сенсі, що б мистецтвознавці робили без художників, а художники без мистецтвознавців? Але є ще одна функція у мистецтвознавців - збереження чи відновлення пам'яті і систематизація. Донести авторську думку крізь нашарування часу, зберегти її первні - ця робота подібна до роботи реставратора. Вона на часі (час збирати каміння). Адже наша культура проходить своєрідний період вимушеної реабілітації.
Театр завжди був зоною експерименту і свободи. На його теренах зустрічалися всі мистецтва, вільні думки. І від часу свого створення український театр мав функцію націотворчу і культуротворчу, був оберегом національної культури. В надрах театру визрівали зерна інших мистецтв. Так, експериментальний театр Леся Курбаса, експресіоністичний, політичний, філософський і, в певному сенсі, "кінематографічний", був предтечею Довженківської музи. Олександр Довженко - одна з моїх улюблених постатей в літературі й кіно. Але Довженко, ймовірно, лише вершина айсберга, так мало вивченого й знаного нами. Поруч із ним стояли постаті яскраві і могутні. Частина з них не доспівали своєї пісні, а частина опинилася за океаном. Всі вони були дітьми одного материка, материзни, живленими одними коренями і джерелами. Багатства цих джерел нам ще належить відкривати.



Мистецтвознавець. 1982 року закінчила Київський державний художній інститут, 1995 року - Київський Державний інститут театрального мистецтва ім. І. Карпенка-Карого. Працювала у Державному музеї українського народного декоративного мистецтва, Державному музеї театрального, музичного та кіномистецтва України, Національному педагогічному університеті ім. М. Драгоманова, Українському інституті культурних досліджень, співпрацювала з масс-медіа. Сфера зацікавлень: кіно, театр, образотворче мистецтво, філологія.
Співробітник культурологічного відділу Центру Леся Курбаса. Готує до виходу у світ CD-версію проекту колективної монографії "Український театр. ХХ сторіччя". Мріє, щоб віртуальний простір комп'ютерних технологій став простором спільних надбань митців, науковців, культурологів, а також - і місцем зустрічі нових друзів і однодумців.