НЕЛЛІ
КОРНІЄНКО
УКРАЇНСЬКИЙ ТЕАТР У ПЕРЕДДЕНЬ ТРЕТЬОГО ТИСЯЧОЛІТТЯ. ПОШУК (КАРТИНИ
СВІТУ. ЦІННІСНІ ОРІЄНТАЦІЇ. МОВА. ПРОГНОЗ)
Видавництво "Факт", Київ, 2000
"Театральний процес випереджує думку істориків
та теоретиків мистецтва. Книга Н. Корнієнко спокутує цей гріх: уперше
в теоретичному аспекті проаналізовано широкий театральний масив вистав,
котрі у своїй сукупності можна визначити як пошуковий український театр
кінця ХХ століття.
Автор пропонує дослідження на перетині мистецтвознавства, соціальної
психології театру, культурології, елементів фізико-математичних і синергетичних
підходів. Цим нова робота Н. Корнієнко споріднена з її попередньою монографією
"Лесь Курбас: репетиція майбутнього". Контекст європейської
сучасної думки прокладає новий шлях українській театральній науці".
З анотації до книги "Український театр у переддень третього
тисячоліття. Пошук (Картини світу. Ціннісні орієнтації. Мова. Прогноз)".
"У випадку книги п. Корнієнко ми маємо поліцентричний
текст....Думок, які могли б вважатися головними чи засадничими, можна
назвати принаймні кілька. Вони лежать на різних теоретичних та буттєвих
рівнях і органічно...розвиваються, не заважаючи, а підтримуючи одна
одну, маючи внутрішнє асоціативне, а не строго логічне пов?язання. Текст
пульсує, весь час утворюючи маленькі енергетичні центри, розгалужені
імпульси від яких Авторка часто залишає добудовувати читачеві, заохочуючи
його сміливістю власних інтерпретацій... По-друге, книга Неллі Корнієнко
є зразком стихійної, або точніше "природньої" деконструкції...
[Авторка] пропонує кілька "мов-ігор", на перетині яких виникатиме
тканина її дослідження. По-перше, це постмодерністська філософія та
соціологія..... По-друге,...пропонує розгляд театру як відкритої системи
у контексті синергетики... Цей напрямок має справу із складними нелінійними
системами, котрі, знаходячись у стані нерівноваги, наближаються до критичних
точок, де їхня поведінка може бути непередбачуваною, а для дослідника
- особливо цікавою, бо існує велика ймовірність того, що система опинилася
якраз на порозі того довгожданого моменту, коли із хаосу несподівано
виникає порядок...
...На мій погляд, у своїх найкращих зразках аналізу Неллі Корнієнко
дає приклад справжньої театральної герменевтики, якої українське театрознавство
досі не знало."
Олена Левченко. Художня культура як контекст суспільного буття//Український
гуманітарний огляд. - 2001. - №4.